כשהחבר הכי טוב שלי התחיל להקשיב לי

0
2093
כשהחבר הכי טוב שלי התחיל להקשיב לי

קורה לא פעם שהחבר הכי טוב שלכם תופס אתכם לשיחה על מהות החיים ומבקש מכם ייעוץ לגבי הזוגיות שלו.

יש את אלה שזורמים ומייעצים כאילו היו לא פחות מאיזה דוקטור ליחסים וזוגיות ויהיו כאלה שייקחו את הנושא בצורה צינית ולא יתרמו הרבה מלבד צחוקים.

יוני, החבר הכי טוב שלי ב-25 השנים האחרונות יחד עברנו את כל תקופת הלימודים, הצבא, האוניברסיטה, הטיול אחרי הצבא ועוד אירועים משמעותיים בחיינו, מתייעץ איתי לא מעט על כל צעד שהוא עושה בחייו.

למעשה הוא לא עושה שום דבר משמעותי מבלי ששמע אותי ומבלי שיקבל את ברכת הדרך ממני.

ברוב המקרים צדקתי והצלתי אותו מהרבה תהומות ובפעמים בודדות טעיתי, הודיתי שטעיתי, התנצלתי והמשכנו הלאה.

לפני כ-10 שנים הוא התחתן עם חברה משותפת אותה הכרנו בלימודים, לאט לאט התפתחה ביניהם מערכת יחסים ואחרי כשנתיים הם נישאו והקימו משפחה בישראל כשב-10 השנים האחרונות נולדו להם 3 ילדים מתוקים כשהגדול ביניהם בן 8 היום.

חברי הטוב ואשתו היו מאושרים, היו מהזוג הזה שכל הזמן דביק אחד לשני ותמיד אמרתי להם שיום אחד המצב הזה יתנקם בהם! לא בריא להיות כל היום צמוד, ותסלחו לי, לתחת של השני.

במשך שנים הם היו מאושרים, לפחות למראית עין ושידרו דביקות מעיקה מול כל שאר החבר'ה והמשפחה ותמיד אמרתי לו: יוני, כדאי מאוד שתפסיקו עם זה כי זה לא בריא, אנשים שרואים אתכם ישימו לכם עין ובסוף אתם תפגעו מזה.

הוא לא הקשיב לי! זה היה הנושא היחיד שיוני לא שמע להצעתי במשך כל שנות היכרותנו!

יום אחד יוני הרגיש לא טוב במהלך יום העבודה, יוני חזר אל ביתו כדי לנוח, הדלת הייתה נעולה, הוא פתח אותה וצעד לעבר חדר השינה, הדלת הייתה סגורה וזה היה מוזר ליוני מכיוון שהוא יודע שבביתו אף אחד לא סוגר את דלתות החדרים.

הוא פותח את הדלת ורואה את אשתו האהובה מתחת לשמיכה עם לא אחר מ… הבוס שלו!

הסיטואציה המביכה הזאת הסתיימה כשאשתו מתחננת שהוא יקשיב לה, הבוס שלו, בעודו רץ החוצה אומר לו שהוא ידבר איתו יום למחרת ויוני שלנו היה כולו אדום, עצבני וכעוס.

מה עשה יוני?

יוני יצא בריצה מהבית והלך לכיוון הים, שם הוא העביר כמה שעות של מחשבות, הוא צלצל אליי וביקש ממני לבוא ואז שפך בפניי את כל הסיפור.

דבר ראשון שעלה לי לראש היה כל אותם הפעמים שביקשתי ממנו ומאשתו לא להיות דביקים כי זה משדר משהו לא אמיתי ולא נכון.

אולי במקרים כאלה עדיף לא לומר: אמרתי לך, אבל הייתי חייב להפציץ אותו בכל מה שאני חושב ולהכות על הברזל בעודו חם, לוהט.

אמר לי שהוא לא האמין שזה יקרה לו ואני ביקשתי ממנו לקחת יומיים, להירגע ואז להחליט החלטות ולא לעשות משהו נמהר שבסופו של דבר הוא יצטער עליו.

אחרי יומיים יוני מצלצל אליי ואומר לי שלמען המשפחה והילדים הוא רוצה לנסות לשקם את הקשר, אמרתי לו שהוא חייב לדבר עם אשתו במקום שקט וניטרלי ולהבין מה היו המניעים שהובילו אותה לבגוד בי עם הבוס שלו.

בבעלותי יש חדר להשכרה על בסיס שעתי בנהריה, ממש 15 דקות נסיעה ממקום מגוריו, הקריות ושלחתי אותו לשם יחד עם אשתו.

הם העבירו לא פחות מ-8 שעות של דיבורים, צעקות, בכי, עצבים, אכזבות וכל דבר אחר שעולה בראשכם.

בסופן של אותן השעות יוני ואשתו החליטו לתת צ'אנס לזוגיות, הייתה חשדנות מצד יוני אבל לאט לאט הם ניסו לשקם את מה שנפגע.

יוני בינתיים לא התפטר מעבודתו, הוא בעצם ההחלטה להישאר במקום העבודה שלו החזיק את הבוס שלו בפינה לא ממש נוחה וזה דווקא שיחק יפה לידיו, מבלי לומר מילה יוני קיבל העלאה בשכר, מכונית חברה וימי חופש נוספים ואפילו הוא לא ביקש!

יוני, שאחרי שנים של קיפוח במקום עבודתו, הבין שהוא צריך לדאוג לעצמו פשוט לא מנע את מה שקיבל והחליט להנות קצת מהחיים.

אמרתי ליוני שלמרות הפגיעה שהבוס שלו פגע בו עדיף לא לקבל הטבות בצורה שהיא לא ממש נקיה אפילו שלא ביקש באופן ישיר, עדיף להמשיך להיות אדם טוב וישר ולוותר על כל מה שקיבל.

יוני הקשיב להצעתי! אמנם את החודש הראשון הוא לא הפסיק ואפשר לבוס שלו לצ'פר אותו אבל בחודש השני הוא שם לזה קץ, אמר לבוס שלו שהוא מתפטר ואת כל מה שקיבל בחודש הקודם הוא החזיר לרשות מקום העבודה.

היחסים המתוחים עם אשתו עדיין נמשכו, אמנם הם לא הזכירו את מה שקרה אבל המתח בבית היה עצום, אפילו נסיעה אחת לשבוע לחדר לפי שעה בחיפה או לחדר להשכרה בתל אביב לא שינו את פני הדברים.

אשתו ניסתה בכל הכח לפייס אותו, חשבה שהאינטימיות ביניהם תפייס ותרגיע אותו ובכל שבוע לקחה את יוני לחדר לפי שעה אחר.

אמנם יוני נהנה אבל לא הצליח לשכוח.

יוני החליט שהוא צריך חיים נקיים מכל הרע שעבר בחיים ושבוע אחרי שהתפטר מעבודתו הוא הגיש בקשה לגירושים.

היום, שנתיים אחרי אותו המקרה יוני מטפח זוגיות מאושרת עם בחורה מדהימה והוא בדרך לחתונה שנייה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here