שיטות טיפול שונות לזוגות שונים

0
2239

זה יכול לקרות לכל אחד

כמעט בכל מערכת יחסים יש בעיות. מכיוון שאנו בני אדם ואנושיים מטבענו, יכולות להיות בעיות כאלה ואחרות המציבות קשיים בפני בני הזוג. הבחירה שלנו בבני הזוג איתם אנו חיים את חיינו היא בחירה אישית, וכל זוג מבסס את מערכת היחסים שלו על תכונות אישיותיות, מראה ועוד פרמטרים כאלה ואחרים. עם הזמן, אותם פרמטרים נבחנים שוב ושוב, וככל שבני הזוג מודעים לקשיים, הם מתמודדים על כך וחיים את חייהם כאשר היכולת של כל אחד מהם להכיל את השני אופטימאלית. יכולה להיווצר בעיה עם הזמן, המונעת מן היחסים הזוגיים להמשיך ולהתקיים במתכונת הרגילה שלהם. ישנם זוגות רבים כיום השואלים את שאלת הזוגיות שלהם, וניתן לומר זאת לאור נתונים סטטיסטיים המציגים אחוזי גירושין עגומים מאוד. לכן, צריכה להיות מודעות מאוד גדולה לגבי טיבה של מערכת היחסים.

פיתרון יעיל מתחיל בנו

יועץ זוגי יכול לפתור את הבעיות. מכיוון שאנו רק בני אדם, ניתן לטפל בדרכים בהן הוסמכו היועצים הזוגיים והמטפלים בזוגיות. ישנן דרכים שונות ומגוונות לטיפול וייעוץ זוגי. על מנת שהטיפול יהיה אפקטיבי חשובה מאוד הפתיחות האישית לכל התהליך. הפתיחות היותר חשובה היא בין בני הזוג. יכול להיווצר מצב בו מערכת היחסים עלתה על שרטון עקב חוסר נאמנות, בגידה וחוסר אמון מוחלט.
יכול להיווצר מצב בו המערכת מעורערת עקב קצר בתקשורת, בפתיחות. גם לכך ישנם כלים להתמודדות עם הבעיה. כל מה שצריך, ונאמר זאת שוב, זה פתיחות. הבעיה עצמה חייבת להיות מונחת על השולחן כדי שניתן יהיה לבחון אותה ולדבר עליה.

מה מתאים למי

ישנן כל מיני גישות בהן ניתן לטפל במערכת היחסים. יש המשתמשים בשיטה האקזיסטנציאליסטית, בשיטה הבין דורית, בשיטת האימגו ויש גם מי שמשתמש בניתוח קוגניטיבי התנהגותי. לכל שיטה יש את היתרונות שלה ואת המרכיבים המצליחים להעמיס את כובד הבעיה ולטפל בה. בכל אחת מן הדרכים מונחת בפני בני הזוג מערכת היחסים שאותה יש לבדוק. השיתוף של בני הזוג, האחד את השני, כאשר יש גם יועץ זוגיות בחדר, הוא ההתחלה של תהליך. הנושא החשוב ביותר הוא המצאות של יועץ מקצועי אשר בתהליך הקצר ביותר, המהיר ביותר והמקצועי ביותר ידע כיצד לאתר את מקור הבעיה, להציפה ולהביא לזוג את השלווה וההטבה שאותה הוא מחפש.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here