חזרה אחרי פרידה

0
6060

לעיתים רק כאשר מאבדים משהו, או מישהו, מגלים את החלל העמוק והחוסר האמיתי ללא אותו אדם. זוגות רבים מוצאים עצמם נפרדים וחוזרים לקשר לסירוגין, מתקשים להתמודד עם ה"לבד" החדש, הפחד מהתנסויות חדשות, מהתחלות, הפחד מהלא ידוע והלא מוכר. לעיתים זוגות מתקשים לנהל קשר יציב, ולהיות "שלמים" גם לחוד וגם ביחד, מהר מאוד מגיעים לריבים, ובמקום להתמודד עם הקשיים – בוחרים בדרך הקלה, הלא היא הפרידה. במצב לאחר הקשר, איננו שונה, כאשר יוצאים לשוק הרווקות עולים קשיים חדשים בחיים, דילמות, בעיות, שאין מעוניינים להתמודד איתן, כגון מגורים, חברים, זוגיות חדשה, דייטים וכדומה, ואז עולה התהייה – האם לחזור לקשר.

הטיפול הזוגי, אשר מוכוון במטרה לאבחן בצורה שקולה, את הבחירה הנכונה האם לחזור לקשר לאחר פרידה, נוגע ברבדים רבים החל מההחלטות להיפרד – מניעים, ריבים וקונפליקטים, קשיים בזוגיות ובמיניות, תקשורת וכדומה, ומגיע לעיקר הרצון הכנה או הצורך הזמני – לחזור לקשר, האם בני הזוג מתאימים, האם יש תקווה ובעיקר הקניית אבני בניין ויסודות זוגיים לקשר המחודש, במידה ויתרחש. לרוב פרידה מלווה באכזבה מרה מצד שני בני הזוג, אכזבה מבן הזוג, מהקשר עצמו ומעצמם. בטיפול יושם דגש על מה כל אחד מצפה מהמצב החדש, למה הוא שואף, מקווה ורוצה שישתנה, תועלה הבעייתיות שהייתה בקשר, תוך כדי תקשורת כנה על מנת להגיע להחלטה מושכלת, בריאה ושקולה.

כאשר מתקבלת החלטה בתום הייעוץ לחזור לקשר, בין אם זה קשר זוגי בלתי מחייב, ובין אם מדובר בנישואין ואף ילדים משותפים, בניגוד להחלטות "פזיזות" קודמות באופן יחסי, לאחר בחינה מעמיקה ובעיקר הבנה של בני הזוג אחד את השני, ידיעה והכרה של חולשותיו של האחר, מהם המהלכים ודפוסי ההתנהגות אשר עלולים להוביל לפרידה נוספת, וכמובן הידיעה כי העבודה ובניית הקשר החדש הינה עבודה בצורת שיתוף פעולה, ביחד, לא לחוד, אשר כוללת תקשורת, כנות, שיתוף רגשות והבעתם, על מנת שהקשר לא יעלה שוב על שרטון. הטיפול במקרה זה, בדומה לדרכי התמודדות רבות בנושאים מגוונים, לוקח את נתוני ההסטוריה וגוזר מהם את דרכי הפתרון האידיאלים לפתירת הבעיה בהווה, על מנת להביא לעתיד משותף, פורה ומאושר.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here