רכישת כלים נכונים לחיים נכונים

0
2110

למרות הכל ואף על פי כן

זוגות רבים בתחילת דרכם יכולים לטעון כי הם חושבים כמו אחד ומרגישים כמו אחד, אך כאן ישנה טעות בסיסית שיש להבינה ולחיות עימה. כל זוגיות היא אמנם מוסד מאוחד של שניים, אך בסופו של דבר מדובר בשני אנשים שונים זה מזו בתחומים כאלה ואחרים, ובתחילת הזוגיות ההתפשרות מצד כל אחד מבני הזוג היא עדיין בגדר ההתפשרות הלא מורגשת, אך מגיע השלב בו כל אחד מבני הזוג רוצה קצת יותר מרחב ביטוי, ולפתע מגלים כי ישנה לא רק מערכת יחסים אחת וזוגיות אחת, אלא יש שני אנשים המבקשים לחיות ביחד האחד עם השנייה, ולנסות להתגבר על כל המכשולים הקיימים והעתידיים. בין אם לומדים זאת לבד לאורך השנים ובין אם לומדים זאת בעזרת אנשי מקצוע, מערכת היחסים חייבת להיות מטופלת כמו שצריך, מתוחזקת כל הזמן, ויציבותה תלויה ברצונם של שני בני הזוג בטובתה.

הפעם הראשונה של כולנו

יכול להיות שיש מה להקשיב לאחרים ולנסות להבין את הרקע הכללי למערכת היחסים הבטוחה יותר. כמובן שלא כל הזוגות מועדים להיכנס למשברים וחלק מהעוצמה של מערכת יחסים טובה ובריאה היא תקשורת ויצירת כלים המאפשרים את אותה תקשורת והתגברות על לחצים כאלה ואחרים שיכולים לקרות במהלך החיים המשותפים. הדרך בה כל זוג מנהל את חייו היא בחירתו האישית ועל כך אין מה לומר, אך יש מה להבהיר לגבי הכלים הבסיסיים שיכולים לעזור לכל מערכת יחסים. אחת ההמלצות הטובות ביותר לזוג שרוצה להבין קצת יותר את טיב החיים הזוגיים היא יעוץ זוגי. לא תמיד מדובר על תהליכי שיחה מלבנים ומבינים, אלא אפילו סדנא של מפגש אחד בו בני הזוג מקבלים כלים בסיסיים לחיי זוגיות טובים יותר ובריאים יותר.

לא לשכוח עדיין

ושוב, כל מערכת יחסים זוגית מורכבת משני אנשים שונים בדרך מחשבתם ובאופן פעילותם בעולם, וחלק מן הסדנא הזו, וחלק מכל טיפול זוגי מקצועי, הוא עבודה עם כל בן זוג בנפרד. מצד אחד יש הרבה מה לעבוד עם בני הזוג על הזוגיות, ומצד שני חייב להיות גם דגש מאוד רציני ומשמעותי על כל חלק בזוגיות, על כל צד שלה, וכל בן זוג צריך להיות מודע באופן אישי לתהליך שהוא מחויב לו, כחלק ממערכת היחסים ארוכת הטווח שהוא חי בה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here