פשוט ללכת ולעשות את זה

0
2623

טבע האדם הדיסקרטי

רובנו, מטבענו, לא תמיד אוהבים לדבר עם אחרים על הבעיות שלנו, ועל אחת כמה וכמה על הבעיות הזוגיות שלנו. אפשר לומר שזו בהחלט נקודת חולשה מבחינתנו שבני אדם. נכון שהרבה פעמים אומרים שצריך לכבס את הכביסה המלוכלכת בתוך הבית, אבל אם נמשיך על דרך המשל הזה, ניתן יהיה להגיד שבשלב מסוים תצטבר לנו כל כך הרבה כביסה מלוכלכת בתוך הבית, שהיא תתחיל להישפך החוצה מן החלונות, דלתות וכל פתח אפשרי. לכן, כבר מעכשיו צריך לומר זאת. כמו שיש בעיה רפואית אותה לא רוצים לשמור כל הזמן בבטן, והולכים ומספרים זאת לרופא הרלוונטי, כך גם בעיה זוגית שיש עם בן בת הזוג.

לכבס או לכבס, אין כאן שאלה

יעוץ זוגי הוא דרך מאוד מקובלת בעולם כיום לתת לזוגות את הכלים לחיים טובים יותר, בריאים יותר, נעימים יותר. אמנם כל זוג נמצא בשלב אחר בחייו וכל זוג מקבל את הדרך בה החיים נראים לו בדרכו הייחודית, אך עדיין מצטברים לאורך השנים הרבה מאוד משקעים היכולים להעיב על שני בני הזוג. לא אחת אפשר לשאול אנשים שהלכו ליעוץ זוגי לאחר שנים של נישואים, או מערכת יחסים אחרת, ומה שהם יוכלו לומר זה שהיעוץ הזוגי, וגם הטיפול, אם היה, השיל מהם קליפות רבות מאוד שהצטברו עם השחיקה האיטית של השנים הארוכות בזוגיות. ישנם זוגות רבים האומרים לאחר טיפול זוגי שהם לפתע נזכרו שוב מה הייתה הסיבה שהביאה אותם להתאהב האחד בשנייה, ומעבר לשלב ההתאהבות, מה טיבה של הזוגיות שלהם, מה הם אוהבים האחד בשנייה, מעריכים האחד בשנייה, ושהדרך בה הם חושבים ומדברים זוגיות היא כבר לא כמו שהייתה לפני היעוץ ולפני הטיפול.
אפשר לומר שאלה הם זוגות שהחליטו שבמקום להתאמץ ולכבס כביסה מלוכלכת בתוך הבית, הם ילכו למכבסה, שם יסבירו להם איך לא ללכלך בגדים יותר מדי, שוב על בסיס הדוגמא המושאלת.

משוואה בלי נעלם אחד

מצד אחד, יש הרבה מאוד פתיחות בתחום היעוץ הזוגי לאחרונה, ומצד שני, עדיין אנשים מבקשים להיות דיסקרטיים ולנסות לפתור את בעיותיהם לבד, אלה שכבר מבינים ומקבלים את העובדה שיש להם בעיות. עדיף לכולם שהנטייה תהיה לכיוון יעוץ, ולו חד פעמי, בשביל לבחון את הדברים בעיניים אובייקטיביות ומקצועיות.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here