להבין שצריך לתקן

0
2251

מה קורה כשמתהפכות היוצרות

כשאמר הזקן החכם ש"לא טוב היות האדם לבדו", הוא כנראה והתכוון למערכות היחסים אותן אנו מנהלים לאורך חיינו עם האנשים שאנו אוהבים. אחת ממערכות היחסים המשמעותיות ביותר מבחינתנו היא מערכת היחסים הזוגית שלנו עם אדם נוסף אותו אנו אוהבים ואיתו אנו חיים לאורך שנים רבות. בזמן החיים הזוגיים אנו מממשים יציבות ואהבה, חוזק וקירבה עם אדם נוסף, שעושה את אותו הדבר איתנו, והחוזק הזה הוא עניין שצריך לעבוד עליו כל הזמן, וללא יציבותה של מערכת היחסים הזוגית, החיים יכולים להפוך לא יציבים ולא נעימים. אז מה קורה כשאדם חי במערכת יחסים זוגית ועדיין לא טוב לו. מה לעשות עם "לא טוב היות האדם לבדו", אנו יודעים, אך מה לעשות עם לא טוב היות האדם בזוגיותו?

בין אם כך ובין אם כך

ברגע שמערכת היחסים הזוגית הופכת להיות לא נעימה אנו צריכים לדעת ולהבין שיש כאן בעיה שאנו צריכים לפתור אותה וכן, אנחנו צריכים לפתור אותה. הפיתרון של הבעיה נגיש לכולנו, מאחר וכיום ישנן צורות טיפול שונות ומגוונות היכולות לעזור לכל זוג להתגבר על הכל ולהתמודד עם כל בעיה שהוא נתקל בה. יש מי מבין הזוגות שהבעיה היא תוצר של הזנחה ארוכת שנים של מערכת היחסים, של התקשורת הבין אישית ועוד, ויש מי מבין הזוגות שאירוע אחד שקרה ביניהם פיצץ את מערכת היחסים עד לכדי אובדן אמון מוחלט והבנה הדדית שזה לא יכול להמשיך כך.

כשהסיר מוצא את המכסה

ניתן לומר שלכל בעיה יכול להיות פיתרון, והכל מתחיל ברצון של בני הזוג לשקם את מה שיש להם. יעוץ זוגי הוא תהליך שזוג שמרגיש או מבין שיש לו בעיות יכול לעבור, ובאמצעות מספר מפגשים הנבנים בצורה מסודרת על ידי היועץ הזוגי ניתן לבנות מחדש את הבסיס עליו מושתתת הזוגיות המדוברת. ההנחה הבסיסית בטרם ניגשים לייעוץ זוגי הא ששני בני הזוג צריכים להבין שיש כאן פוטנציאל לשיקום מערכת היחסים ושיש מה לתקן, וכמובן רצון בסיסי לחזור ולהיות אותו זוג שנפגש לראשונה, כמו בהתחלה, ולהתחיל לבנות מחדש את מה שכבר התקלקל, או נשכח. יועץ זוגי יוכל בהחלט לתת פיתרון נכון ויעיל לכל זוג ולכל בעיה, וברגע שתהיה נכונות מצד בני הזוג, אז הדרך לטיפול טוב ובריא סלולה ומוכנה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here