דיור מוגן לנפגעי נפש

0
163
דיור מוגן לנפגעי נפש
קרדיט: canva

לרשותם של אנשים עם בעיות נפשיות עומדת אפשרות דיור ייעודית: דיור מוגן לנפגעי נפש. הם יכולים לחיות באופן עצמאי ככל שהם מסוגלים תוך קבלת טיפול פרטני במסגרת דיור מוגן. בשל הגיוון והסתגלות של מודלים של דיור לבריאות הנפש, ניתן לתת מענה לצרכיו של כל אדם. קבוצת רמות מתאימה את מסגרת הדיור והטיפולים לכל דייר, בהתאם לצרכים האישיים והיכולות האינדיבידואליות של כל אחד.

סקירה קצרה – מה זה נפגעי נפש?

אדם עם אבחנה פסיכיאטרית של מחלת נפש נחשב כנפגע נפש. מצבים רגשיים מופרעים, תהליכים קוגניטיביים לא תקינים ופעולות לא אופייניות הם סימני ההיכר של מחלות נפש. פגיעה בתפקוד הם תסמינים נפוצים של מחלות נפש. חלק מהאבחנות מאתגרות יותר מאחרות, אך יש מגוון עצום מהן. יתר על כן, תסמינים מסוימים מתעוררים לזמן קצר ואז חולפים, בעוד שאחרים נמשכים לאורך זמן. סכיזופרניה, הפרעות חרדה, הפרעה דו קוטבית, דיכאון, אנורקסיה, PTSD ובעיות נפשיות אחרות כלולים ברשימת האבחון.

ההגדרה של דיור מוגן לנפגעי נפש

דיור לנפגעי נפש הוא מערך דיור קהילתי המעניק ליחידים דרגות מגוונות של עצמאות וסיוע, ומיועד לבעלי מוגבלויות נפשיות. מבנה זה מיועד למבוגרים בעלי טראומה שרוצים להישאר בביתם או עם דיירים אחרים, לשמור על אוטונומיה רבה ככל האפשר ומנגד לקבל עזרה שתוכל לקדם אותם לחיים נורמטיביים יותר. דיירי הדיור המוגן נעזרים בעובדי השיקום הפועלים מטעם המסגרת, תחילה באופן קבוע מסביב לשעון, ולאחר מכן עם שיפור המצב הנפשי של דיירים  הטיפולים ניתנים פעם-פעמיים בשבוע. הפרט המלווה יקבל סיוע במגוון תחומים, לרבות אך לא רק ניהול משק בית, שילוב קהילתי, הרחבת מעגל חברתי, קידום חינוכי ותעסוקתי ותחומים נוספים של צמיחה אישית. ישנם תפקידים בהם חוויות התושבים אף עשויות לשמש כערך נוסף, כמו עבודה עם מתבגרים בסיכון, ויש חשיבות מכרעת לעודד אנשים עם פגיעות נפשיות לצאת לשוק העבודה בהתאם ליכולותיהם. קיימת אפשרות ששילוב עצמו בחברה יכול לשפר את האושר, תחושת ההגשמה ואיכות החיים הכללית. דיור מוגן הוא סוג המגורים האוטונומי ביותר עבור אנשים עם פגיעה נפשית. למידע נוסף ניתן ליצור קשר ישירות עם קבוצת רמות

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here