היתר לשימוש חורג

0
279
היתר לשימוש חורג

חשוב להבין כי מבנה או שטח הנמצאים בתחום השיפוט של כל רשות עירונית או מקומית רשאים לשמש רק בהתאם לתוכנית בניין העיר, ולהיתר המשתמע מהתוכנית הזו. כל שימוש אחר במבנה או בחלל מכונה שימוש יוצא דופן שכן התכנון וההיתר קובעים, בין היתר, את השימושים בהם ניתן להשתמש במבנה או בשטח, כגון רק מטעמי מגורים או לגידולים חקלאיים. עם זאת, במקרים מסוימים, כמו הקמת גן ילדים פרטי בדירת מגורים, ניתן להגיש בקשה להחרגת השימוש בנכס. זהבה כהן – ייעוץ והכוונה רישוי גני ילדים עובדת מול הרשויות והארגונים המעורבים בבקשת היתר לשימוש חורג לגני ילדים. המומחיות הענפה של החברה באה לידי ביטוי בהיכרות מעמיקה עם רשויות מקומיות, מועצות, רשות מקרקעי ישראל וארגונים נוספים, כמו גם הבנה מעולה של המגזר העסקי ואת ההליכים הכרוכים בקבלת ההיתר.

מדוע נדרש היתר לשימוש חורג?

אם תרצו להקים גן ילדים פרטי בדירת מגורים רגילה, אשר לא הוגדרה מלכתחילה כמבנה לצורך הפעלת גן ילדים, אתם צריכים להגיש בקשת היתר לשימוש חורג עבור גן ילדים. אם תפעילו גן ללא ההיתר, אתם מסתכנים בקנסות יקרים ובסגירת העסק שלכם. כתוצאה מכך, האפשרות היחידה היא ליצור קשר עם הגורם המתאים ולקבל אישור שימוש מיוחד לגן בעזרתה המקצועית של זהבה כהן – ייעוץ והכוונה רישוי גני ילדים.

עם מי מתייעצים?

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה של העירייה או הרשות המקומית היא הכתובת העיקרית לבקשת היתר לשימוש חורג. יצוין כי מדובר בבקשה הדורשת היערכות מקצועית ומכילה מספר מסמכים מקצועיים. בכל מקרה, הבקשה חייבת להיות נתמכת בניירת רלוונטית ובאישורים מקצועיים של מומחים כמו אדריכל או מהנדס בניין, בצירוף תיאור הייעוד המיועד של החלל או הנכס והנמקות לאישור הבקשה. נכון שבקשות מסוג זה מאושרות תדיר ברשות המקומית, אך מנגד, בקשות רבות נדחות גם בעקבות התנגדויות שהועלו, כתוצאה מחשש מפגיעה באיכות החיים של השכנים וברוח השכונתית. או כתוצאה מבקשות שלא הוכנו באופן מספיק מקצועי ונכון. לכן, חיוני לפנות לייעוץ מקצועי של זהבה כהן – ייעוץ והכוונה רישוי גני ילדים שתדע להעריך את המצב, להמליץ ולעזור בניסוח הבקשה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here