מתחילים להתנהל מהמוח הקדמי

0
2268
מתחילים להתנהל מהמוח הקדמי

במצבים רבים בחיים מנהלים אותנו אותם דפוסים מוכרים: כעס, עלבון, מתח, הגנה והתקפה, שמשבשים את היכולת להתנהל בצורה חכמה ולהשיג תוצאות טובות. שיטת "מוח אחד" עוזרת לכם לשנות את התמונה.

שיטת "מוח אחד" שונה למדי מטיפולים המבוצעים על ידי שיחות. למעשה, בשיטה זו כמעט ולא מדברים. מה שעושים הוא לאתר חסימות רגשיות המשתקפות ברבדים שונים של הגוף, ופותחים אותן בעזרת תרגולים פשוטים מאוד. ואולם, למרות שהשיטה לכאורה "פשוטה" יש לה תוצאות מרשימות. ביכולתה להעביר אותנו להתנהלות שקולה, חיובית ונכונה בהרבה בכל מישורי החיים, בין מדובר בזוגיות, בעבודה, ביחסים עם אחרים, במימוש והגשמה עצמית, והיא טובה מאוד גם לבעיות וקשיי התפתחות והתבגרות אצל ילדים ונוער

מוח קדמי במקום מוח אחורי

מטפלים ומורים ותיקים בשיטת "מוח אחד", כמו יוסי גולד, יודעים היטב שהבעיה טמונה בפעילות של המוח האחורי. זהו המוח היותר חייתי שלנו, המוח ההישרדותי שנדלק ומופעל כשאנו מרגישים טיפה סכנה. למשל, אם בן הזוג מעביר ביקורת, אם יש מבחן שמתקרב, אם הבוס קצת מעקם את הפנים, וכדומה. במצב זה מכניס המוח האחורי לפעולה מערכת תגובה קדומה המבוססת על אדרנלין. זו אינה מערכת גמישה והיא תמיד חוזרת על אותם הדפוסים, גם אם אנו יודעים שהם רק יוצרים עוד כאב ולא מביאים לתוצאות הרצויות.

בשיטת מוח אחד משחררים כאמור את החסימות הרגשיות שמפעילות שוב ושוב את המוח האחורי. הפתיחה של החסימות האלו מאפשרת לנו להפעיל את המוח הקדמי, המוח האנושי המתקדם שדרכו מבוצעות פעולות הגיוניות, מחושבות ושקולות, פעולות שבהן אנו בוחרים ועליהן אנו שולטים. אכן, סדרת פגישות קצרה עם מטפל מיומן בשיטת "מוח אחד" יכולה לעשות פלאים ולשפר באופן מהותי את ההרגשה ואת איכות החיים.

בשיתוף שאל את הרופא.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here