לטפל בבעיה ידועה מראש

0
2217

הסטטיסטיקה כיום במדינת ישראל אומרת כי אחד מכל שלושה זוגות יפרק את הזוגיות שלו, כלומר יתגרש. את הסטטיסטיקה הזו יש לשנות. ממש צריך לשנות. את הבחירה שלנו בני הזוג, או בבנות הזוג, אנו עושים מן הסיבות שלנו, וכל זוג מבסס את מערכת היחסים שלו על קרקע אותה הוא חורש, עליה הוא זורע, וגם קוצר את תבואתה. את הבחירה שלנו בבני הזוג אנו צריכים לגבות לאורך כל חיינו, ביחד. חשוב לומר כי הבחירה בבני הזוג היא בחירה הדדית. כמובן שכל זוג הוא שונה מזוג אחר, אך הבסיס האנושי, ההדדי, הוא דומה. לכן, חשובה מאוד ההבנה שזוגיות יש לטפח, יש לעמול על חיזוקה בכל יום בו היא מתקיימת, על מנת שתתקיים שנים ארוכות ורבות קדימה.

שינוי סטטיסטי רציני

לכן, את הסטטיסטיקה צריך לשנות ואכן יש איך לשנות. זוגות המרגישים כי מערכת היחסים שלהם עלתה על שרטון, צריכים לשקול יעוץ זוגי. המחשבה על יעוץ זוגי יכולה להרתיע זוגות רבים, מאחר והיעוץ עצמו, והטיפול שמגיע בעקבותיו, מבוססים על כך שישנה בעיה עליה יש להתמודד ואותה יש לפתור. עצם העובדה ששני בני הזוג מכירים בבעיה הזו מקלה על אופן היעוץ. באווירה הישראלית היום מנשבות רוחות המקבלות יותר את היעוץ הזוגי, מאחר וישנם זוגות רבים שכן רוצים להחזיר לזוגיות שלהם את התכונות הטובות שיצרו אותה וששימרו אותה עד לתקופה בה התחילו הקשיים. את הקשיים הללו יש להציף ויש לדבר עליהם. מערכות יחסים שלפתע עולים בהן קשיים שלא נראו עד לאותו הרגע, לרוב הם קשיים שנחבאו אל הכלים, ששני בני הזוג, או לפחות אחד מהם, לא רצו להתעמת ביניהם על כך.

לבחור שוב פעם מחדש

את הבחירה ללכת ליעוץ זוגי צריכים לקבל ביחד שני בני הזוג. זוהי החלטה שלא תמיד קלה לכולם, מאחר ולא כל אחד מוכן להכיר בעובדה שיש בעיה בזוגיות אות צריך לפתור ועליהן יש לדבר. יועצי זוגיות מכירים את הבעיה הזו, ומבחינתם זוהי מטרה נעלה, להבין את בני הזוג במצב בו הם מניחים את מערכת היחסים שלהם פתוחה וחשופה בפניהם. העובדה כי יש סטטיסטיקה המציגה נתונים כאלה מעוררת שאלות רבות לגבי תפיסת הזוגיות בישראל, אך מתוך כך צומחת האסכולה הטיפולית המבקשת לתת לכל מערכת יחסים זוגית את הקרקע האופטימאלית לצמיחה מחדש.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here