זוגיות בצל השינויים

0
2270

זוגיות היא ללא ספק אחת השאיפות המוכרות ביותר של כל אדם ברחבי העולם, ורבים עושים הכול על מנת להכיר את בן או בת הזוג המושלמת שתחייה איתם לנצח, יקימו משפחה ביחד ויחיו באושר ואושר עד שהמוות יפריד ביניהם. מאידך לא תמיד זה עובד על פי התכנית ולעיתים מתרחשים שינויים שמעמידים את חיי הזוגיות בסכנה. שינוי יכול להיות מעבר של מקום עבודה, הכרות עם אנשים חדשים או אפילו מעבר דירה.

כל שינוי עשוי לגרום לטלטלות ויש לשער שאפילו לסיום של קשר ארוך. מצד שני זה לא תמיד חייב להיות כך ואם מתכוננים נכון אז ניתן לחוות את השינוי כמשהו מרגש, מאתגר ובונה.

איך מתכוננים לשינויים

כאמור ישנם שינויים שניתן לצפות אותם ולהתכונן אליהם בזמן כך שהם לא יפריע לכם להמשיך בחיי השגרה הזוגיים שלכם:

  • אם אחד מבני הזוג עומד להחליף מקום עבודה בקרוב אז מומלץ לשתף את בן הזוג בהחלטות ובמהלכים השונים. כל מה שקורה במשותף יעבוד טוב יותר מאשר החלטות אישיות ונסתרות מהעין. בסופו של דבר הרי השינוי יתגלה.
  • לעיתים עולה הרצון במעבר דירה למקום ארח טוב יותר או זול יותר. מומלץ להתייעץ עם בן או בת הזוג ולהחליט ביחד על הסיבות השונות למעבר והאם הוא כדאי באופן מובהק או שעדיף להמתין.
  • שינוי בשכר עלול לגרום לבעיות שונות בקשר הזוגי. גם כאשר מדובר על העלאת שכר של אחד מבני הזוג יש לדעת לפרגן ולא להרגיש מאוימים.

מתי כדאי להתייעץ עם בעל מקצוע

אמנם ברב המקרים תצליחו להתגבר על מכשולים בזוגיות בכוחות עצמכם, מה שיביא בסופו של דבר לחיזוק הקשר הזוגי. במידה ולא הצלחתם להתגבר על הפערים ניתן לשקול פניה לצד שלישי שמבין בתחום ולנסות לקבוע אתו פגישה. אל הפגישה מומלץ להגיע ביחד ולדבר על כל מה שמפריע, השינויים וכל הרבדים שקשורים אליהם.

יועץ זוגי איכותי יאזין לכם וינסה לשקף לכם את המצב באופן מציאותי. כדאי להקשיב לעצות וטיפים שכן הן עשויות לסייע לכם להתקדם ולצלוח את הקשיים. בסופו של דבר המטרה היא לשמור על זוגיות בריאה ואיתנה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here