מרשם מסוכן וקטלני

0
1896
מרשם מסוכן וקטלני

כדורים במרשם נתפסים אצל מרבית האוכלוסייה ככלי עזר חיוני לבריאותו של אדם. אצל רבים מאתנו כדורים ותרופות עשויים להוות מתכון להתמכרויות קשות שיכולות לסכן את החיים. במקרים רבים נאלצים המכורים לפנות לעזרה ולהגיע למכון גמילה לשם קבלת טיפול מתאים.

טיפול במינון המדויק

המרדף אחר תרופות מרשם וצריכתם במינונים גבוהים מהמותר, מחמיר את מצבם של מכורים רבים עד לכדי נטילה של מנות יתר. גם תרופות שנרשמו לחולים פסיכיאטרים על ידי רופא, עשויות להיות מסוכנות ולחייב את המטופל לפנות לתהליך גמילה מתרופות פסיכיאטריות. אין הבדל בין צריכתם של סמים קשים לבין צריכה של תרופות מרשם פסיכיאטריות במינונים גבוהים מהמותר על ידי הרופא המטפל. מדובר בחומרים ממכרים לגוף והם בעל השפעה פיזית ומנטלית עצומה על כלל מערכות בגוף.

תהליך גמילה אפקטיבי

עם הכניסה למוסד גמילה מריטלין וכדורים, המטופל לוקח על עצמו את האחריות לגופו ולבריאותו. אמנם זו רק אחריות ראשונית אך היא מהווה את השלב הראשון לקראת מעבר לחיים בריאים יותר. הטיפול מתחלק לשלב הגמילה הפיזית בה הגוף מתנקה מן החומרים שבכדורים וחוזר לתפקודו התקין ללא השפעתם. כבר במהלך הגמילה הפיזית מתחיל המטופל לעבור טיפולים רגשיים והתנהגותיים בהם הוא לומד לשנות את אורח החיים שלו ולהתמודד בעצמו מול אתגרים יום יומיים ללא הכדורים הממכרים. יצירת אורח חיים חדש הינה עבודה מאתגרת שיכולה לקחת זמן אך היא מחייבת את שיתוף הפעולה המלא של המטופל והסביבה הקרובה אליו.

לומדים לחיות לצד הכדורים

תהליך גמילה מכדורים הוא לא תהליך של התעלמות מקיום הבעיה בגינה הוענקו לכם הכדורים מלכתחילה. הרי בסופו של יום, כל אדם נזקק מעת לעת לטיפול תרופתי, ואי אפשר למגר את השימוש רק בגלל היסטוריית התמכרויות. לכן, לקיחת האחריות של החולה היא גם על ההווה וגם על עתידו הרפואי והבריאותי. הטמעה של התנהגות נכונה מול פיתויים, יצירת מינונים מדויקים ומעקבים אחר נטילת תרופות מרשם הינה נדרשת גם כאשר מדובר באדם שלא סובל מהתמכרות, ועל אחת כמה וכמה כשמדובר על אדם עם נטייה להתמכרויות. בעזרת צוות מכון הגמילה יפתח המטופל כישורים ודרכי התמודדות שונים ולומד להתרגל מחדש לחיים בחברה נורמטיבית מבלי ליפול חזרה למעגל ההתמכרות והשימוש לרעה בכדורים במרשם.

מרכז גמילה אמיל מאפשר לכל מטופל לבנות מחדש את חייו וליצור שגרה מיטיבה לעתיד. צוות המכון בונה למטופליו תכנית אישית ובליווי צמוד מוביל אותם אל עבר מציאות בריאה יותר. לפרטים נוספים על Лечение алкоголизма в Израиле צרו קשר עם המרכז באתר או בטלפון- 077-9967463.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here