להבין את מה שרואים

0
2234

גם אם זה ככה וגם אם זה ככה

ישנם זוגות רבים אשר בשלב מסוים בחייהם נכנסים למערכת של קשיים, הנובעים מסיבות כאלה ואחרות, ויוצרים שרטון עליו עולה כל מערכת היחסים . ישנן סיבות רבות היכולות להקשות על הזוגיות. חלק מן הסיבות מבוססות על אופיים של שני בני הזוג וחלק מן הסיבות מבוססות על מקרים ותגובות שנגררו לכדי פיצוץ. גם אם מדובר במערכת יחסים בה הכל שקט מדי, ובני הזוג אינם מדברים בהכרח האחד עם השני כמו בעבר, וגם אם מערכת היחסים רועשת מדי, בה בני הזוג מתעמתים תכופות האחד עם השנייה על כל נושא אזוטרי, יש לבדוק את האפשרות של יעוץ זוגי. יעוץ זוגי יכול להיות המפתח לזוגות רבים לפתוח את הבעיות המניבות את האווירה הקשה השוררת בזוגיות עצמה.

לא ליפול לסטטיסטיקה

הבעיה הנוספת מתחילה בשלב בו יעוץ זוגי עולה כאפשרות לפיתרון מערכת היחסים הבעייתית. לא כולם קופצים על הרעיון, בלשון המעטה. ראשית, למרות שאומרים שההכחשה היא הכלי הטוב ביותר לטאטא את הבעיות מתחת לשטיח, בשלב מסוים ההכחשה כבר לא עוזרת וצריך להכיר בבעיה עצמה. ההכרה בבעיה מקדמת את הזוג מספר שלבים קדימה. ברגע שמבינים ומכירים בבעיה, עולה גם השאלה של הפיתרון. לצערנו, על פי הסטטיסטיקה של אחוזי הגירושין בישראל, זוג אחד מכל שלושה יחליט כי הפיתרון לזוגיות הכושלת שלו הוא גירושין. פיתרון הגירושים נחשב בעיני רבים כפיתרון טוב, אך בעיני רבים עוד יותר כפיתרון לא טוב. העובדה שנוצרת בעיה לא צריכה לתת את התחושה שצריך לחתוך ומיד, אלא חשוב להכיר בבעיה ולרצות לפתור אותה.

פרט אחד חשוב ועיקרי

אם ההחלטה היא לנסות לפתור את הבעיה בדרך של שיחה, כדאי לפנות ליועץ זוגי. דבר חשוב שצריך להיאמר הוא שאם מחפשים מיועץ זוגי, כדאי מאד להגיע לכזה אשר כזוג אתם מאמינים ביכולתו להוביל אתכם לסיום המשבר. הבחירה ביועץ שכזה קריטית עבורכם שכן התלות שלכם והציפייה לעתיד משותף תלויה גם ביועץ וביכולתו לבחון את הזוגיות ובחינת היכולת שלכם להכיל האחד את השניה. מקצועיות היועץ, דרך הפעולה, היכולת לאיתור מקורות המשבר, הזיהוי המהיר, שיתוף הפעולה שלכם והדרך לפתרון מהוות נדבך חשוב מאד לעתידכם המשותף.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here