לא לחכות לרגע האחרון

0
2104

זה יכול לקרות גם לכם

כאשר אנו מכירים את בני הזוג שלנו אנו מרגישים את האהבה פורחת. מחקרים מדעיים קבעו כי האהבה הוא עניין של כימיקליים ובשלב מסויים היא מתמעטת. זוגות החיים בזוגיות טובה ובריאה מבססים את מערכת היחסים שלהם על דברים נוספים לאהבה. את האהבה אי אפשר להעלים, ואם בני הזוג אוהבים האחד את השני הם יעשו את הכל על מנת שכך זה יישאר. העניין הוא שלא כל הזוגות מצליחים לשמר את האהבה הראשונית שלהם, ואורח חייהם מתחיל להרחיק אותם האחד מן השנייה. ישנם זוגות שמתחילים לפתח בעיות תקשורת כאלה ואחרות, בעיות אינטימיות היוצרות מתחים ואי נעימויות ועוד טראומות ומשברים שיכולים לקרות לכל אחד במהלך חייו.

למי שלא יכול לבד

החל מן הרגע בו בני הזוג נפגשים לראשונה ועד לרגע בו מתרחש הפיצוץ הראשון עליו הם מרגישים שאינם יכולים לגשר, עוברים בני הזוג חוויות רבות המלאות בתחושות וברגשות הגורמים להם לחשוב בכל פעם מחדש על הזוגיות שלהם ועל הדרך בה הם חיים את חייהם עם האדם איתו הם בחרו לחיות כך. יש מי מבין הזוגות שמבינים זאת ועושים את כל על מנת שהחיים הזוגיים יישארו טובים להם ולאחרים. לעומתם יש את מי שחיים את חייהם בדרך לא בריאה ומשליכים את בעיותיהם על בני הזוג, מה שיוצר אווירה לא טובה ולא חיובית, ואף אם נוצר מתח הגורר ריב, לא ניתן לפתור זאת כמו ריב הקורה בבית עם מערכת יחסים זוגית בריאה יותר. לכן, יעוץ זוגי הוא חלק בלתי נפרד מחייהם של זוגות שאינם יכולים לפתור את בעיותיהם בעצמם.

שיתוף פעולה ומקצועיות

יעוץ זוגי מחייב את שיתוף הפעולה של שני בני הזוג, וכל אחד מן הזוגות הפונים לייעוץ זוגי מתחיל אותו בשלב אחר של מערכת היחסים ודרכי הייעוץ והטיפול הם שונים מזוג אחד לאחר. אם בני הזוג מחליטים שכן רוצים להתמודד וכן רוצים לפתור את הבעיה, חשוב מאד שיהיו מוכנים לתהליך בו יועץ זוגי ידע לפתוח את האמת, להניחה על השולחן ומכאן לתת לזוג את הכלים לפתרון המשבר.
ייעוץ זוגי אמיתי מעמיד בפני בני הזוג דמות אשר מעניקה לכל אחד מהם את היכולת להגיד את שלו, ללא התערבות האחר, לזהות את מקור השבר ולדעת לתקן דרך טיפול בגורם ולא בסימפטום של הבעיה. ייעוץ זוגי אמיתי, מוביל את הזוג במקצועיות, בזמן קצר, באחריות – אל היעד.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here