טיפים להצלת הזוגיות שלכם

0
2526
ייעוץ זוגי
קרדיט: Depositphotos

מרגישים שמערכת היחסים שלכם מתפרקת? האנרגיה כבויה ואתם לא מוצאים דרך להיחלץ מהמצב? אם אתם שוקלים להיפרד, אל תמהרו לאבד תקווה. כאשר אכפת לכם מאוד אחד מהשני ואתם מחויבים להתאמץ כדי שמערכת היחסים תעבוד, כמעט תמיד תימצאו את הדרך להצלת הזוגיות.

היום, זוגות שרוצים לנסות לפתור דברים ובסופו של דבר להישאר ביחד, יכולים לקבל ייעוץ זוגי מקצועי ויעיל, שעשוי להציע כמה טיפים להצלת מערכת היחסים, כגון:

טיפ 1 – אל תקבלו החלטות פזיזות

אנשים רבים נקלעים לצומת קשה במיוחד במערכת היחסים שלהם (ריב נוראי או דפוס בעייתי שחזר על עצמו פעם אחת יותר מדי), ואחד מהם מחליט לארוז מזוודה ולהסתלק. למעשה, הוא מוותר מוקדם מדי, ולא משנה אם זה בגלל פחד, תסכול או עצלות.

האמת היא שזוגות רבים יכולים להתגבר על הקשיים שלהם, ובלבד ששני בני הזוג מוכנים להתאמץ. זוג שנשאר ביחד ומנסה לשפר את הזוגיות שלו, יכול לעשות הרבה דברים להצלת הזוגיות.

טיפ 2 – תהיו כנים ללא כחל וסרק

אל תנסו לתקן את מערכת היחסים שלכם לבד. זה פשוט לא יעבוד. ערבו את השותף שלכם, שוחחו אתו (או אתה) בכנות על החששות שלכם וידעו אותו שאתם כבר לא בטוחים שהקשר יכול לעבוד. אל תאיימו בפרידה, אבל וודאו שהוא מבין עד כמה אתם רציניים לגבי הנושא הזה. אם זו פעם ראשונה שבה אתם נפתחים, היו אדיבים אבל לגמרי כנים. זה הזמן שבו אין לכם מה להפסיד.

למרות שאולי לשותף קשה לשמוע כיצד נפגעתם, שיחה על הנושא תעזור להעלות נקודות שמעולם לא פתחתם קודם, או נקודות שצריכות להיפתר. שבו יחד, דונו בבעיות שעליכם לתקן, והתחילו לפעול רק לאחר שתמצאו פתרונות מבטיחים לבעיות אלה.

טיפ 3 – הבינו כיצד אתם תורמים לבעיה

היזהרו ממלכודת ההאשמה. אולי השותף שלכם עושה משהו שמאוד מציק לכם, אבל במקביל, אל תשכחו לבחון את התרומה שלכם לאנרגיה השלילית ולבעיות שביניכם. וגם אם אתם כבר בזוגיות פרק ב׳ ללא מגורים משותפים או במשק בית משותף, זה עדיין לא אומר שהצלחתם ללמוד ולהפנים שברוב המקרים האשמה לא מוטלת על צד אחד בלבד.

בדרך כלל זה די ברור איך השותף גורם לבעיות, אבל איך אתם עצמכם תורמים לבעיות אלה? זכרו שאתם מביאים את עצמכם לכול מקום. גם לפרק ב׳ תביאו את אותם דפוסים שליליים שלא הצלחתם להיפטר מהם, וימשיכו לפגוע גם בזוגיות החדשה. המשמעות היא שכדי להצליח בזוגיות, יהיה עליכם להשקיע בעבודה פנימית עם עצמכם.

אם הבעיה ביניכם לא נובעת ממשהו שכל אחד מכם עושה, אלא יותר מהבדלים בהשקפות או באורח החיים, כדאי שתכירו בהבדלים אלה בעיניים מכבדות ולא מלאות טינה, ותשקלו באמת ובתמים אם ניתן בכלל להגיע לפשרות. יכול להיות שלא, וגם זה בסדר.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here