זוגיות פרק ב'- איך אפשר להצליח?/ מאת עו"ד לדיני משפחה, מגשרת ומאסטרית ב-NLP גלית צור

0
962
צילום- ענת קזולה

כולנו חולמים על אהבה, זוגיות טובה ומכילה, שותף/ה לחיים שיעבור איתנו מסע משותף. בעולם כה דינמי ובמציאות בה כמעט כל זוג שני מתגרש, כיצד זה אפשרי למצוא את הקשר לו קיווינו? עו"ד גלית צור מונה 3 נקודות חשובות להתחלה חדשה לפרק ב'תניקים 

 

ראשית, קבלו כמה נתונים מעניינים: ע"פ הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בעוד מרבית הגירושים הראשונים נוטים להסתיים בין השנה הראשונה לרביעית, הרי שכ-15% מכלל הנישואים השניים מסתיימים לאחר שלוש שנים, ו-25% נוספים מסתיימים לאחר חמש שנים.

בכמעט 47% מהמקרים, גירושים שניים נכשלים עבור נשים מתחת לגיל 25. הסיכוי לכישלון של נישואים שניים בקרב זוגות אשר הוריהם לא חיו ביחד, עומד על 49%. אצל זוגות אשר יש להם ילדים מנישואיהם הראשונים, הסיכוי לגירושים שניים גבוה יותר.

אז איך בכל זאת נמנעים מהסטטיסטיקה ומה חשוב שנדע על מנת לבנות קשר חדש וטוב? על מה חשוב להקפיד בפרק ב'?

  1. ללמוד מהשגיאות- אם התנהלנו לפי דפוס מסוים שהיווה סממן בעייתי, יש לטפל בכך ולא לחזור על אותה טעות גם בזוגיות הבאה, זה לא "ייעלם" מעצמו, אלא ילווה אותנו תמיד, גם לקשר הבא. ניתן להיעזר בגורם מומחה לייעוץ.
    אם לא נעשה עם עצמינו עבודה אמיתית נגיע למערכת היחסים הבאה שלנו בדיוק עם אותם דפוסי התנהגות שהכשילו אותנו במערכת היחסים הקודמת.

כשאנו יותר ברורים עם עצמנו, נדע בצורה בהירה יותר במי לבחור, ממי להתרחק, איך להתמודד עם מריבות, חוסר התאמות ושלל מכשולים שקיימים במערכת יחסים.

  1. השוואות- יש להימנע מהשוואות בין הזוגיות הנוכחית לקודמת. להיפך, זכרו כי זו הזדמנות חדשה ומרגשת. התנהגו בה בהתאם.  זכרו מה לא אהבתם בעבר, מה לא רציתם, ממה סלדתם בזוגיות הקודמת וחתרו לעבר משהו שונה. אל תפלו במלכודת 'אזור הנוחות' המוכר והבטוח.
  1. פתרונות משפטיים- קיימים שלל פתרונות משפטיים על מנת להגן עליכם ועל בן/ת הזוג שלכם, כאלה אשר עשויים לחסוך לכם הרבה טרדות ואי הבנות מאוחר יותר.

א. הסכם ממון- הסכם שנערך לפני הנישואין או במהלכם ובתוכו כוללים בני הזוג את ההסדרים הרכושיים שהם מבקשים להכיל על עצמם.

ב. הסכם ידועים בציבור, והוא רלוונטי בדיוק לכל אותם זוגות שלא מעוניינים/יכולים להתחתן.

ג. הסכם לחיים משותפים- הסכם "זוגי" נוסף שנערך לזוגות שלא יכולים להתחתן כמו זוגות להט"בים וכו'.

 

זכרו-"אדם שמעולם לא עשה טעות הוא אדם שמעולם לא ניסה משהו חדש" (אלברט אינשטיין)

החוכמה היא רק לא לחזור על אותה טעות פעמיים

 

מאת גלית צור- עו"ד לדיני משפחה, מגשרת ומאסטרית ב-NLP

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here