הזוגיות היא אחריות

0
2347

הרשו לנו לפתוח את המאמר עם אמרה קיטצ'ית אך מדויקת. זוגיות היא כמו פרח – זקוקה להשקיה ולטיפוח בכדי שתצמח. פרח שלא מקבל את תשומת הלב הראויה, עשוי לנבול. אמנם כל מערכת יחסים היא אינדיבידואלית ומה שעשוי לעבוד לזוג אחד, עשוי ממש לא להתאים לזוג אחר, ישנם מספר עקרונות מנחים שיוכלו להעצים את השקפתכם על זוגיות.

לוקחים אחריות

נטייתנו הטבעית כבני אדם היא לבצע מיקור חוץ. כלומר, להאשים אחרים בבעיותינו. פעם זו המדינה, פעם זו העבודה ופעם זו דווקא את או אתה. הגיע הזמן ליטול את האחריות לידיכם. במערכת יחסים אין אשם בלעדי בבעיות הזוגיות ואתם היחידים בעלי האחריות לאושרכם. לכן, אם אתם סובלים מקושי במערכת היחסים או מוצאים עצמכם לא מאושרים, נסו לברר מדוע ותפעלו כדי לשנות זאת.

תקשורת והקשבה

תקשורת בריאה ותקינה היא הערך העליון בתחזוקת הזוגיות. חשוב מאוד ליצור שיח פתוח וחף מביקורתיות ומאשמה עם בן או בת הזוג. המטרה היא ללמוד להקשיב לבן הזוג, מתוך רצון כנה ואמתי לשמוע את נקודת מבטו ודעתו. הקשיבו לו מתוך מטרה ללמוד עליו ולא רק מתוך רצון להגיב. המטרה היא לא להיות צודק, אלא להתמודד באופן מטבי.

מסכימים שלא להסכים

כיצורים חברתיים אנו זקוקים לאישורים בצדקת דרכנו. ברם, בני האדם הם שונים האחד מהשני ועל כן דעותיהם בנושאים השונים עשויות שלא לחפוף ולתאום. וזה נכון מאוד גם למערכת היחסים. השאיפה להגיע להסכמה היא טבעית ומובנת מאליה, אך חשוב ללמוד לחיות גם לצד אי ההסכמה.

המשיכו לחזר

זוכרים את ההתרגשות שאפפה בכם בתחילת הקשר? את הפרפרים? הציפייה והשתוקקות? מי אמר שהם הלכו לעולמם, אולי הם סתם נמצאים בתרדמת. זה הזמן לשוב ולחזר אחר בן או בת הזוג. תנו להם תשומת לב נעימה וחיובית וגרמו להם להרגיש רצויים, נחשקים ואהובים. זה לא חייב להיות בקנה מידה גדול (לא, אתם לא חייבים להוריד מטוס מהשמיים), אלא בדמות של חיזוקים קטנים ועוצמתיים. פתק קטן על שידת המגירה, סמס חושני בשעות העבודה או דייט מרגש ובלתי צפוי.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here