גירושין בהסכמה – האם יש חיה כזאת?

0
3073
גירושין בהסכמה – האם יש חיה כזאת?
מקור pixabay

פעמים רבות אנו בוחרים את אשת החלומות שלנו או את הגבר של חיינו ומחליטים לנקוט בצעד המבורך של חתונה. העניין הוא שפעמים רבות נישואים מסתיימים דווקא בבית הדין לענייני משפחה שם אנו רואים כי הזוגות בוחרים בדרך הכואבת של גירושים. כל מי שהתגרש בחייו יודע עד כמה מדובר בהליך מורכב, קשה ותובעני. רבים יגידו לכם כי זה אחד הדברים הקשים ביותר בחיים שהם עברו וכי הם היו עושים הכל בכדי להקל על ההליך הקשה. על רקע זה נולד המושג גירושין בהסכמה. בגירושין אלו מנסים להוריד את רמת החיכוך ככל שאפשר וכך להקל על בני הזוג. שימו לב זה חשוב לומר כי גירושין לא חייבים להיות מלחמה ללא הפסקה וכי כיום אפשר להגיע לעמק השווה אם רוצים בכך.

מדוע גירושים הם כה כואבים?

אז מדוע גירושין בהסכמה הם כה מבוקשים היום? מה הופך את תהליך הגירושים לכה סיזיפי? ובלתי נסבל? אם כן אתם צריכים להבין פעמים רבות גירושין נסובים על מחלוקות בין בני הזוג וכאשר אנשים כל כך קרובים רבים זה מסתיים פעמים רבות בשנאה הדדית. לא פעם ולא פעמיים גירושים נסובים על בגידות, על אובדן אמון, על חוסר התאמה בין בני הזוג ועוד. כל הסיבות הללו הופכות את הגירושים לכה קשים ולדבר בלתי נסבל. ספק אם יש עוד דבר מורכב כל כך בחיים אישיים כמו גירושים וזהו משהו שכל מי שרוצה להתגרש צריך לקחת בחשבון ולחשוב עליו לעומק.

כיצד אפשר לגשר על המחלוקות בגירושים?

אם כן עולה השאלה מה אפשר לעשות בכדי להגיע אל הליך של גירושין בהסכמה? אם כן יש כמה דרכים בהם אפשר לנהוג בכדי להתניע תהליך זה. קודם כל אפשר לפנות אל יחידת הסמך של השירות הסוציאלי בבית דין לענייני משפחה. שם תעברו הליך גישור בחינם וינסו לעזור לכם להתגבר על הגירושין. לצד זאת אפשר תמיד ללכת למגשר פרטי אך עליכם לקחת בחשבון כי הוא יעלה הרבה יותר כסף. לכן יש לבחור בין שתי האופציות הללו, יש לציין כי השירות הסוציאלי לא נופל ברמתו מהשירות של מגשר פרטי ואין ספק כי אתם יכולים לפנות אליהם בלב שלם ולדעת כי יטפלו בכם כמו שצריך.

האם כדאי לי לקחת עורך דין להליך הגירושין אם הוא בהסכמה?

שאלה נוספת שעולה היא האם בהליך של גירושין בהסכמה כדאי לנו ללכת ולשכור עורך דין גירושין אשר יסייע לנו בהליך או שמא דווקא עדיף להסתדר ללא עורך דין. אם כן בגלל שההליך הוא כה חשוב ובגלל שזה למעשה עניין משפטי לכל דבר ועניין כדאי לכם לשכור עורך דין אשר ייעץ לכם כיצד לנהוג ומה לעשות. אתם לא חייבים להיכנס למלחמה אם אתם שוכרים עורך דין והוא יכול להיפגש אתכם למספר פגישות מצומצם אם אתם מעוניינים בכך. כמובן שאפשר שעורך דין ילווה אתכם לכל אורך ההליך והדבר תלוי בסופו של דבר עד כמה אתם רוצים להתיש את הצד השני במלחמה משפטית שתשפיע על כל הליך הגירושין שלכם ותמנע ממנו להיות בהסכמה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here