מן ההתחלה עד הסוף ושוב להתחלה

0
2187

מה שנראה כסוף הוא התחלה

מגיע יום ובו אתם מרגישים שאתם תקועים במערכת היחסים שלכם. אתם זוכרים תקופות טובות יותר, מאושרות יותר, בהן האהבה פרחה והתקשורת הייתה אידיאלית. ביום שבו אתם חושבים על כך או מבינים זאת, הפיתרון הוא לדבר על זה. לפני הכל עליכם לדבר על הדברים ולנסות להסביר לעצמכם מה יכולה להיות הבעיה במערכת היחסים. ההמלצה היא גם לפנות ליעוץ זוגי. דרך יעוץ זוגי ניתן להציף את הכל, ועל בסיס סדרת מפגשים להתחיל לעבוד על הזוגיות שלכם. אחד הדברים הראשונים שאתם חייבים לעצמכם הוא יעוץ זוגי. במקום לשקוע לדיכאונות, או להיכנס למצבי לחץ, חרדה והתגוננות, כדאי להתמודד עם המצב בעזרת יועץ זוגיות מוסמך.

לטפל כי רוצים

את היעוץ פורשים על פני מספר מפגשים. מאחר ומדובר על יעוץ וטיפול המבוססים על שיחות, לא תמיד ניתן לומר כמה זמן הכל ייקח. בסופו של דבר, הכל פתוח, ומירב האחריות חלה על בני הזוג עצמם. אם ישנו זוג הרוצה לפתור את הבעיות שלו, עליו להבין שייקח כמה שייקח, ההחלטה היא לפתור את העניין כמו שצריך, ולתת את ההזדמנות לזוגיות הזו לחזור למה שהיא הייתה בתחילתה. את הצ'אנס הזה אתם חייבים האחד לשנייה. חלק ממערכת יחסים היא האחריות ההדדית שיש לכל צד במערכת הזו על הצד השני. האפשרות לטפל בזוגיות מונחת בפתחו של כל זוג הרוצה להמשיך.

כך או כך, תמיד כדאי לדבר על זה

יש זוגות המבקשים טיפול קצר ומאוד ממוקד. זוגות כאלה יודעים בדיוק מה הבעיה שלהם והם ממוקדי מטרה לפתור זאת על ידי גורם חיצוני המבין בתחום, כמו יועץ זוגי, או מטפל זוגי. לעומתם, ישנם זוגות שהבעיה היא לא מסוימת ולא ממוקדת, אלא מתחים כלליים, נתק בתקשורת ותחושה כללית לא טובה לגבי מערכת היחסים הקיימת. בין אם אתם זוג כזה או זוג אחר, אתם בכל מקרה צריכים ואף חייבים לבחון את הדברים כמו שהם. יש מי מן הזוגות שנמצאים עדיין בשלב הזוגי, אך יש זוגות רבים מאוד שכבר נמצאים בשלב בו הם בעלי משפחה וגם ילדים מעורבים בכך, ולכן חשוב מאוד לנקוט פעולות של אחריות הדדית, על מערכת היחסים הזו ועל כל מי שקשור אליה, במישרין או בעקיפין.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here