טיפול זוגי – זה מתחיל בסוף וחוזר להתחלה

0
2405

לקבל את ההחלטה לשנים

לא תמיד נעים להודות בכך, אבל אנחנו אנשים די מורכבים. כל אחד בדרכו המיוחדת חי בעולם לפי תפיסה מסוימת, מחשבה מיוחדת על כל מיני דברים ודרך התנהגות ייחודית. ללא ספק אנו מספיק מורכבים בשביל להתמודד עם כל אחת ואחת על אפשרויות החיים הרבות שיש לנו. אנו מקבלים החלטות רבות בחיים ואחת ההחלטות היא בן הזוג שלנו לחיים. כל אחד, בדרכו שלו, או בדרכה שלה, פוגשים את מי שרוצים לחיות איתו במערכת יחסים זוגית עד סוף החיים. זו החלטה כבדת משקל, אך אנו לא תמיד יודעים לומר לעצמנו מה החיים צופנים מעבר לפינה, ואנו לא תמיד מוכנים לכל. לא כל החלטה אותה אנו לוקחים על עצמנו תקפה בכל מצב. במערכת היחסים הזוגית שלנו אנו צריכים להתמודד עם אדם נוסף, חשוב לנו מהרבה מאוד בחינות, אותו אנו אוהבים, מעריכים ומקבלים ללא תנאי.

איך זה יכול לעבוד

ישנם זוגות שאת ההחלטה על מערכת היחסים קיבלו ללא מחשבה יתרה לגבי ההשלכות, ובשלב בו נתקלים בבעיות או במשברים, הבלבול והמצוקה מתפרשים על ידי כל אחד ואחת בצורות שונות, מה שיוצר מצב לא נעים שיכול להיגרר לאורך שנים, לתסכל ולנתק את התקשורת הבין אישית של בני הזוג. זהו מקרה אחד מתוך רבים בו יש לפני ליעוץ זוגי, על מנת שניתן יהיה להבין מהי בדיוק הבעיה ולנסות לפתור אותה על ידי מפגשים בהם ילובנו הדברים וישוקפו ובני הזוג יוכלו לרכוש כלים להתמודדות האחד עם השני. אחד הדברים החשובים שיש לומר הוא שזה לא פיתרון שיכול ואמור לבוא בקלות, משום שיש לבחון את כל הבעיה מכל צדדיה, גם מצד הזוגיות המשותפת וגם מצד שני בני הזוג לחוד.

הכל תלוי בבני הזוג

יעוץ זוגי הוא הכרח למי שמבקש לפתור את בעיית הזוגיות שלו. העניין הוא שאין פיתרון קסם לכלום, אלא ההצעה היא תהליך בו יכולים שני בני הזוג להתחיל להכיר האחד את השנייה יותר טוב מן ההתחלה ובאמצעות סדרת מפגשים שתיצור תהליך טיפולי כזה או אחר, וכל מטפל עובד עם השיטה הנוחה לו או בשיטה שנראית טובה לבני הזוג, יוכל הזוג לחזור לתלם בו התקשורת טובה יותר, נעימה וברורה יותר, וההמשך מכאן יהיה תלוי הרבה מאוד בבני הזוג עצמם.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here