מהו ייעוץ זוגי?

0
2506

ייעוץ זוגי הוא תהליך שבו יועץ מוסמך מסייע לבני זוג להתגבר על קשיים שנוצרו ביניהם. בתהליך של ייעוץ זוגי נפגשים שני בני הזוג עם היועץ, בדרך כלל ביחד, אך לעיתים גם כל אחד מהם בנפרד. היועץ משוחח עם בני הזוג ומנסה להבין את מקור הבעיות שיש ביניהם. לאחר מכן הוא מתווה להם דרך שבה יוכלו להתגבר על הקשיים וליצור מערת זוגית טובה ותקינה.

ייעוץ זוגי – מי זקוק לזה?

אולי תופתעו לדעת, אך כמעט כל זוג זקוק לייעוץ זוגי. יש החושבים כי ייעוץ זוגי הוא מעין מפלט אחרון, ניסיון אחרון להציל את הזוגיות לפני גירושין. אחרים חושבים כי הפנייה לייעוץ זוגי היא בושה, שכן אם איני יודע כיצד לנהל את הזוגיות שלי, מדוע שמישהו אחר יידע לעשות זאת? ואם יידע, הרי זו תעודת עניות בשבילי. אך אין הדבר כך. כל זוג מוצא את עצמו מידי פעם בקשיים, וכמו בכל תחום בעולם, לעיתים מי שנמצא בתוך המערכת מתקשה לראות את הפגמים שיש בה. ייעוץ זוגי, כשהוא מגיע בזמן הנכון, הוא בסך הכל צד שלישי, מבט מן הצד שיכול להאיר פינות נסתרות בקשר שבין בני הזוג, ולהבהיר להם היכן הם טועים ומה יוכלו לעשות כדי לשפר את המצב. אין צורך להגיע לשם כך למצב של משבר או לכמעט גירושין. כבר מן הרגע הראשון, אם מתגלים קשיים שבני הזוג מתקשים להתגבר עליהם בכוחות עצמם, הם יכולים לקבל סיוע של יעוץ זוגי.

כיצד בוחרים יועץ זוגי?

כאשר פונים לקבל ייעוץ זוגי, חשוב לוודא שהולכים לאדם שיהיה לשני בני הזוג נוח איתו. כדאי לקבל המלצות על היועץ, עד כמה שאפשר. חשוב לוודא שהיועץ אמין ודיסקרטי, כלומר שאינו מעביר מידע שמסרו בני הזוג, אפילו לא בין בי הזוג – כלומר אם בני הזוג נפגשים אם היועץ בנפרד, אסור ליועץ לספר לאחד מהם מה אמר השני. ודאו שיש לכם כימיה עם היועץ, שאתם מרגישים בנוח לשתף אותו במחשבותיכם וברגשותיכם, ושאינכם מרגישים שהוא שופט אתכם. והעיקר – בהצלחה!

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here