לממש את המחויבות הזוגית

0
2163

תמיד יש בעיה

יעוץ זוגי מוצע כיום להרבה מאוד אנשים הנמצאים בשלב כזה או אחר בזוגיות שלהם. יש זוגות בהם שני בני הזוג מתחילים להתלבט לגבי מערכת היחסים בכלל. יכולות להיות לכך סיבות רבות, אך המצב בסופו של דבר יוצר סיטואציה בה שני בני הזוג מתלבטים ואינם יכולים לקבל החלטה על טיבה של הזוגיות. יש זוגות בהם רק אחד מבני הזוג מתלבט לגבי טיב היחסים. אצל הרבה מאוד זוגות נוצר מצב בו אחד מבני הזוג חי ללא בעיות ואילו בן הזוג השני נמצא במצב של מצוקה מסוימת, לאור העובדה שאורח החיים ובן הזוג נמצאים מולו עם הרבה מאוד סימני שאלה. אחת הבעיות כאן היא תקשורת, משום שאם בן זוג אחד אינו יכול לספר לבת הזוג לגבי הרגשותיו ומחשבותיו, לא ניתן לקדם את מערכת היחסים לשום מקום, וכאן יעוץ זוגי בהחלט יכול לעזור לשניהם, גם למי שאינו בטוח במערכת היחסים וגם למי שאינו מודע לבעיות ולמצוקה של בן הזוג השני.

ליישר קו ולהפסיק לפחד

עוד בעיה שיכולה להעמיד יועץ זוגי כפיתרון לה היא מידת האחריות אותה רוצים לקחת בני הזוג. לא תמיד ניתן להשוות בין שני בני הזוג לגבי המקום בו הם נמצאים בחיים. יש מי מבני הזוג שרוצה קצת יותר מחויבות ויש מי שנמצא בשלב בו הזוגיות נמצאת בסדר עדיפויות מאוד גבוה, אך עדיין מתקשה להתחייב, והתחייבות זו יכולה להתבטא במגוון שלבים בחיים, כמו השלב שלפני החתונה, בו לא תמיד הלב שלם, או השלב שלפני ההורות, בו הפחד קיים אצל רבים. ברגע שאין יישור קו מבחינת שני בני הזוג, מה שיוצר מתחים ואי נעימויות, כדאי לפנות לייעוץ זוגי על מנת ללבן את העניינים ולראות כיצד ניתן להתמודד עם הבעיה. כמובן שבעיה מאוד נפוצה, כמו אובדן האהבה, מחייבת יעוץ זוגי לאבחון. אנו תמיד רוצים לאהוב ולהיות נאהבים, וכאשר זה נעלם ממערכת היחסים אנו צריכים להבין האם יש בכך פגם בזוגיות או לא.

בסוף זה מחויבות

זאת ועוד, תמיד צריך לתת הזדמנות לזוגיות. כל מי שמאמין ברומנטיקה וכל מי שמאמין בפרקטיקה, לכל אחד מן האנשים טובה הזוגיות אותה הוא רוצה, אך מכיוון שבכל זוגיות יש שני אנשים שצריכים לבוא לידי ביטוי, המחויבות היא כפולה וזוגית.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here