להבין את הצד השני

0
2198

לכל שלב ובכל מצב

מערכת יחסים זוגית היא אחד הדברים אותם מאחל לעצמן כמעט כל אחד ומאחלת לעצמה כמעט כל אחת גם כן. יש מי שמחליטים שהם לא רוצים להיות במערכת יחסים ארוכת טווח, אך מרבית האנשים כן מבקשים זאת לעצמם. ביחד עם הבקשה הזו צריכה להגיע גם הידיעה כי מערכת יחסים זוגית דורשת תשומת לב רבה מאוד ועבודה לא קלה על הטיפוח השוטף של חיי היום יום. ישנם כל מיני שלבים בהם נמצאים זוגות, וכל אחד מן הזוגות מתמודד עם חיי זוגיות קצת שונים מטבעם. ישנם זוגות הנמצאים בתחילת הדרך, בה ההתלבטויות הן מאוד ראשוניות וכל קבלת החלטה לא תמיד מלווה בתוצאות הרסניות למערכת היחסים, אך בהמשך הדרך מערכת היחסים הופכת להיות רצינית יותר ויותר ואין ספק שככל שעובר הזמן יש לשקול יותר ויותר את המחייבות של כל אחד מבני הזוג כלפי הזוגיות עצמה.

נתונים רבותיי, נתונים

ככל שעובר הזמן אנו מקבלים יותר מן הזוגיות בה אנו חיים, ואנו גם נותנים ככל יכולתנו, אך כאשר נוצר מצב בו לא הקבלה ולא הנתינה הכנסות למשוואה הזוגית, אז יש כאן בעיה שצריך להבין אותה וגם לפתור אותה. לכן, חשובה מאוד ההבנה וההבחנה שיש כאן בעיה שצריך לפתור. מרבית הזוגות יודעים לפתור את בעיותיהם לבד, או שמא מעדיפים לפתור זאת בעצמם, אך הסטטיסטיקה היבשה בישראל אומרת שזוג אחד מכל שלושה שהתחתן גם יתגרש בסופו של דבר, ואין תמיד איך להתווכח עם נתונים סטטיסטיים. לכן, עולה מחדש בכל פעם הצורך לשנות את הסטטיסטיקה, ולעבוד על מערכת היחסים הזוגית של כל אחד מאיתנו.

הצעה אחת לפיתרון

אחת הדרכים להתמודד עם המצב הוא יעוץ זוגי. כל זוג המבין שיש איזו שהיא בעיה בחיים המשותפים, או אפילו רק אם יש בן זוג אחד שיש לו ספקות לגבי ההתנהלות הזוגית, יש מה להתייעץ עם יועץ זוגי מוסמך. הרי לא תמיד יש לכולנו את כל הכלים שאנו צריכים בשביל להבין את הצד השני בזוגיות שלנו, וחשוב להבין את ההדדיות המתחייבת בין שני האנשים שחיים ביחד תקופה, ארוכה כקצרה, ומתכוונים לחיות עוד תקופה ארוכה מאוד ביחד. כל זוג חייב את זה לעצמו, בין אם בעזרת יעוץ ובין אם בעזרת אינסטינקטים אנושיים.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here