יועצת זוגיות – הפתרון הנכון!

0
2734

כל מערכת יחסים זוגית מלאה בעליות ובמורדות. גם לזוג המושלם ביותר ישנם רגעי משבר, רגעים קשים, ריבים. בערכת יחסים בין בני זוג היא בבסיסה כמו כל מערכת יחסים בין 2 אנשים, אלא שיש בה רבדים נוספים עמוקים יותר, כיוון שהקרבה בין בני הזוג גדולה יותר.

יועצת זוגית

יש החושבים כי פנייה אל יועצת זוגית נדרשת רק כאשר ישנו משבר גדול בנין בני הזוג, פיצוץ כלשהו. אמנם נכון שבמקרה של משבר, יועצת זוגית יכולה לסייע לבני הזוג לבנות מחדש את היחסים ביניהם, אך אין טעם לחכות למצבי משבר. ממצב של משבר ניתן לצאת בשתי דרכים: או שמתגברים ויוצאים מן המשבר מחוזקים, או שהמערכת מתפרקת לחלוטין. למה לקחת את הסיכון? גם כאשר המצב בכללי בבית טוב, כדאי מאד במקרים רבים לפנות לייעוץ זוגי, ולמנוע על ידי כך מצב של משבר גדול.

מתי כדאי לפנות ליועצת זוגית?

מערכת זוגית טובה היא כזו שיש בה פתיחות ותקשורת טובה בין בני הזוג. כך, גם כאשר מתגלע ריב בין בני הזוג, הם מסוגלים לפתור אותו מתוך כבוד ומתוך אהבה זה לזו. אך לעיתים ניתן לראות זוגות שביומיום הם אוהבים, וטוב להם ביחד, אלא שכאשר מתגלע ריב, לפתע משתנה משהו במערכת היחסים ביניהם. הם אינם יודעים כיצד לפתור ריבים, נתקעים בריב לזמן ארוך מעבר לפרופורציות או ממשיכים לשאת איתם מטען מהריב גם זמן רב לאחר שהשלימו. לעיתים אחד מבני הזוג "מתקפל" כשנוצר ויכוח, ואינו מעז להשמיע בקול את דעתו, מחשש שהויכוח יהפוך לריב שבו יצא מפסיד. במקרים כאלו רואים שהבסיס של הזוגיות הוא טוב, אלא שיש מעין קצרים בתקשורת. יועצת זוגית טובה עשויה לעזור מאד במקרים כאלו. היא תסייע לבני הזוג להביע בפתיחות את דעותיהם, לקבל זה את דעותיה של זו ולהיפך וללמוד כיצד להפוך גם מריבה קטנה למנוף לצמיחה של הזוגיות.

לסיכום

יועצת זוגית היא השקעה טובה לטווח ארוך. במקום להשקיע חדשים בניסיון להתגבר על משבר עמוק, כדאי להקדים רפואה למכה, ולהשקיע זמן קצר בשיפור המערכת הזוגית.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here