מתמודדים עם קריירה

0
2200

קריירה יכולה להכנס לתוך החיים הזוגיים ולגרום לחיי הזוגיות להראות "זניחים". עבודה במשך היום ולעיתים בלילה, שואבת לתוכה משאבים פיזיים ונפשיים, ולעיתים בעיקר במקצועות ההיי טק, היא דורשנית מאין כמוהה.

קשר של 24 שעות מול לקוחות, עובדים או בוסים וראש טרוד במחשבות הן מנת חלקם של אנשי קריירה היום, אשר חוששים שבהעדר מענה מעמדם בחברה יחלש.

בתפקידי ניהול נוספת לקלחת עוד צרה אחת של עבודה מול לקוחות או עובדים שנמצאים מעבר לים: השעון שלהם הפוך משלנו והקשר עימם צריך להיות בשעות הלילה.

גם בעלי עסקים למשל, נוהגים להניח ש"העסק יכנס למסלול" בשלב כלשהו, אך לרוב האמת המרה מכה בפרצופם: הם צריכים להשאר מחוברים לעסק מסביב לשעון.

חוסר שיוויון ואי חלוקה בנטל המטלות בבית יכולות לגרום לתחילתו של סכסוך. בנוסף לזה, עצם העובדה שבני הזוג מתראים לעיתים רחוקות, בשעות לילה מאוחרות, לאחר יום קשה – הופכים את חיי הזוגיות לשגרה חסרת הנאה.

את מעט הזמן שבילו יחדיו יעדיפו לעיתים בני הזוג להשקיע בילדים, גם בכדי להתעלם מהבעיות שקיימות בקשר בינהן וגם בשל תחושה כאילו הם מזניחים בכך שאחד או יותר מבני הזוג נמצא בבית לעיתים רחוקות.

הפניה לטיפול זוגי של כזה זוג, היא פניה נכונה שיכולה להתגלות כיעילה ומועילה גם אם הקשר עלה על שרטון לפני זמן רב, והמצב הנוכחי מרגיש "נוח" מכיוון שאין עימותים אמיתיים.

בטיפול זוגי ילמדו בני הזוג להציב גבולות לעבודתם; להבין את נחיצות שעות בילוי יחדיו ולוודא שזה אכן מתבצע.

יום אחד שבו יוצאים בני הזוג מוקדם יותר ומבלים ביחד יוביל לשיפור משמעותי בקשר, קירוב מחדש, שיפור בחיי המין, וקבלת מרחב כזוג.

אין צורך לוותר על הקריירה או לפגוע בה, אלא רק להקדיש תשומת לב לבן הזוג ולמערכת היחסים ולהגיע למסקנה שאליה מגיעים כל הזוג בשלב מסויים: מערכת יחסים זו עבודה לטווח ארוך, שמצריכה תשומת לב כמו כל משימה אחרת בחיים.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here