מהי זוגיות טובה

0
2302

זוגיות היא מערכת יחסים בין שני בני אדם אשר החליטו לשלב את גורלם זה בזה. זוגיות טובה היא הבסיס להקמת משפחה טובה וחזקה. זוהי צורת החיים הטבעית של בני אדם – כל אחד ואחת מחפשים להם בני זוג. היחסים בין בני זוג עלולים להיות מסובכים, ולכן חשוב לעבוד ולתחזק זוגיות טובה.

כיצד משמרים זוגיות טובה?

מילים רבות כבר נכתבו על נושא הזוגיות ועל הדרכים לשמר אותה ולחזק אותה. במאמר זה נתמקד בשני תחומים חשובים שיש לתת עליהם את הדעת כאשר בונים מערכת זוגית, כדי שנדע תמיד לבנות ולא להרוס.

תקשורת, תקשורת ושוב תקשורת

זוגיות טובה בנויה על תקשורת טובה. כאשר ישנה תקשורת טובה בין בני הזוג, כל בעיה שהיא יכולה להיפתר מתוך אהבה וכבוד של בני הזוג זה לזו. התקשורת חשובה מאד בכל תחומי החיים. בני הזוג צריכים להרגיש חופשיים לדבר זה עם זו על מחשבותיהם ועל רגשותיה, בלי לפחד מתגובת בן הזוג השני. תקשורת טובה כוללת גם קבלה, כלומר שבני הזוג צריכים לקבל זה את זו ללא תנאים, גם אם יש בהם צדדים שפחות מוצאים חן זה בעיני זה. תקשורת טובה היא גם תיאום ציפיות. מה אני אוהבת שנותנים לי כמתנה? אילך אני חושב שראוי לחנך את הילדים? ועוד. תקשורת טובה מונעת שגיאות לא מכוונות המובילות למשברים. כדוגמא קיצונית, אם אישה לא תספר לבעלה שהיא אלרגית לפריחה, והוא יביא לה פרחים במתנה, הרי שהוא פוגע בה במקום לשמח אותה, ולא בכוונה.

לא להשוות

יש נטייה לבני זוג להשוות את הזוגיות שלהם עם זו של אחרים. זוהי שגיאה חמורה! לכל מערכת זוגית ישנם ניואנסים דקים שאינם גלויים לכל אחד שמביט מבחוץ. לכן לא כל מה שאתם רואים אצל אחרים הוא מה שזה נראה, ולא בהכרח שהמצב של זוג אחר טוב משלכם. גם לא כל דבר שזוג אחר עושה מתאים לכם בהכרח, גם אם הדבר נראה כך ממבט ראשון. לעיתים התנהלות מסוימת שאתם מקנאים בה היא דווקא בסיס למשבר אצל זוג אחר. לכן אין טעם בהשוואות, הן רק פוגעות ביכולת של בני הזוג להתקרב זה לזו ולקבל זה את זו.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here