לשחזר את החוויה

0
2314

ביחד ולחוד, אחד שהוא שניים

על פניו, להרבה זוגות נראה שיש יציבות גדולה מאוד בזוגיות שלהם וכנראה הם צודקים. אך לאורך זמן צריכה להיות תקשורת מאוד טובה בין בני הזוג על מנת שמערכת היחסים תהיה ברורה לשניהם. ישנם זוגות הנמצאים בנקודה יחסית רגישה בחייהם, נקודה בה שניהם מבולבלים ולא בטוחים במערכת היחסים הזו, וכאן מתחילה הבעיה להיראות כמו משהו שניתן לטפל בו. הרי אנו יודעים שזוגיות היא שניים שחיים כאחד, אך יש לדעת שזוגיות היא גם אחד המורכב משניים, משני אנשים, שלכל אחד מהם יש רצונות ורגשות וצרכים וחלומות, שאת מרביתם הם חולקים בזוגיות, אבל בחלק מן המקרים יש גם רצון מאוד גדול להתפתחות אישית, והשאלה היא כיצד יכולה מערכת היחסים הזוגית לפתח את שני האנשים הנמצאים בה וכל אחד מהם לחוד.

אחד ועוד אחד הם שניים

על מנת לדעת כיצד ניתן להשיג את הכל בזוגיות צריך להשיג את הכלים. ישנם זוגות שחלק מן האינטואיציה הבסיסית הרגשית שלהם מסוגלים לתקשר ביניהם ולקבל על עצמם את דרך ההתמודדות בה הם מפתחים גם את מה שמוגדר ביחד וגם את מה שמוגדר כלבד. לעומתם, יש זוגות רבים שבני הזג לא מרגישים שהם יכולים להכיל האחד את השנייה וכאן חשוב להנחיל את מה שאמור לפתור את הבעיה. אמנם הפיתרון המוצע אינו פיתרון של קסם, אלא תהליך ארוך של מספר מפגשים עם יועץ זוגיות, שבמהלך המפגשים מתחילים לעבוד על כל המרכיבים של הזוגיות בכלל ועל המרכיבים הבעייתיים בכל מערכת יחסים ספציפית. בתהליכים הללו חשוב מאוד לטפל גם בזוגיות עצמה מול שני בני הזוג וחשובה לא פחות ההבהרה עם כל אחד מבני הזוג על מקומו בתוך מערכת היחסים ועל דרכי ההתמודדות האישיים לצד אלה הזוגיים.

המרכיבים הבעייתיים

ישנם זוגות להם יש בעיה נקודתית שהם רוצים לפתור אותה. זו יכולה להיות בעיה חדשה יחסית שהם לא יודעים כיצד להתמודד איתה, או איזשהו מכשול שצריך לעבור על מנת שהם יוכללו להמשיך בחייהם, ולשם כך ניתן לעבוד ספציפית על הבעיה, בסדרת מפגשים קצרה יחסית, בת 10 עד 16 מפגשים. ישנם גם תהליכים טיפוליים ארוכים יותר, בהם בני הזוג עוברים תהליך מאוד ארוך בו המטפל הזוגי עובד איתם על כל המרכיבים הבעייתיים, על הזוגיות הדורשת שיקום.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here