לקבל את הבעיה ולהתמודד

0
2266

בעיות שיש לכל אחד

במערכת יחסים זוגית יכולות להיווצר מספר בעיות לאורך השנים בהן היא מתקיימת. מאחר ומערכת היחסים מורכבת משני אנשים שהם בסך הכל אנושיים, אין תמיד את הערובה לכך שכל דבר יעבוד ויחזיק מעמד. לכן, בעיות בתקשורת, משברים כאלה ואחרים המלווים תקופות מעבר לא קלות, קינאה ובגידה, מה שיכול להיות תחום מאוד רגיש וטעון, וגם קשיים באינטימיות, הם חלק מהמניעים להיווצרות בעיית זוגיות לא פשוטה. כל אחת מן הסיבות הללו היא נקודת פתיחה למשבר רציני מאוד ומשמעותי ביותר שבני הזוג יכולים לחוות לאורך תקופה מאוד ארוכה בחייהם המשותפים.

להתמודד עם מה שיש

לחיות עם עוד אדם זו בהחלט משימה שלא תמיד יכולה להיות קלה, ואין תמיד את פיתרון הקסם לחיים טובים ומאושרים. חשוב לומר שהבסיס הטוב ביותר לחיים זוגיים טובים הוא פתיחות ותקשורת טובה. בני הזוג חייבים לדעת מה קורה האחד אצל השנייה, ולהצליח להכיל האחד את השנייה בחייהם. זוהי משימה לא קלה ולא כל אחד יכול לעשות זאת בטבעיות. במידה וישנן בעיות חשוב מאוד לדעת כיצד ניתן לרכוש את כלים ההתנהגותיים להכלה הזו. עם הזמן, השונה מזוג אחד לאחר, רמת התקשורת הביו אישית יכולה להיחלש ולהיעלם. אם בתחילת מערכת היחסים היו ניצוצות מכל דבר, אלה הופכים לניצוצות של כעס וטינה, ובכך יש לטפל.

לבחור את היועץ המתאים ביותר

אם מחליטים שרוצים לפתור את בעיות הזוגיות, ההמלצה היא לעשות זאת באמצעות יועץ זוגי, ואם כבר יועץ זוגי, אז לבחור ביועץ זוגי המתאים לכל אחד מבני הזוג ובכזה המציע את הייעוץ באופן קצר מועד, מקצועי, אפקטיבי ונכון. עליכם להבין שפנייתכם ליועץ אומרת הרבה על רצונכם ועל רמת הציפייה שלכם. לכן, כמו בכל תחום קריטי – עליכם לבחור נכון. מדובר בעתיד שלכם, במשפחה, בילדים שלכם. את בחירתכם עשו בחוכמה ובשיקול דעת.

השיטות השונות

יש יועצי זוגיות המטפלים בדרך של ניתוח קוגניטיבי, יש מטפלים העוסקים בשיטה הפסיכו דינאמית, בשיטת האקזיסטנציאליזם, הגישה הבין דורית וגישת האימגו. לכל גישה יש את הכלים המיוחדים שלה, את היתרונות המייחדים אותה ואת הבסיס שיכול להתאים לזוגות רבים, לעבודה עליו. המטרה היא להתאים לכל זוג את השיטה המועדפת עליו והמתאימה לו ביותר.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here