לממש רעיונות חדשים

0
2363

חשיבה מודרנית

בעולם המודרני בו אנו חיים, דרך המחשבה שונה בהרבה מן הדרך בה חששו עד לפני שנים לא רבות מדי, לגבי כמעט כל דבר בחיים. אחד התחומים בהם החלה להשתנות המחשבה היא הוא הזוגיות. במשך שנים נהוג היה לומר שאם יש כביסה מלוכלכת בתוך הבית צריך לכבס אותה בתוך הבית עצמו ולא להוציאה החוצה. הכוונה היא לבעיות שיש בכל בית ושלא צריך לדבר עם כולם על הבעיות האישיות, אלא לפתור אותן ללא התערבות חיצונית. היום רבים עדיין חושבים כך, אך רבים אחרים מבקשים עזרה חיצונית לבעיות שיש להם. כמו שבשנים האחרונות אנשים החלו פחות ופחות להסתיר את העובדה שהם הולכים לטיפול פסיכולוגי, כך גם זוגות רבים החלו ללכת ליעוץ זוגי, על מנת לטפל בבעיות כאלה ואחרות שמעיקות עליהם בחייהם המשותפים.

למרות הכל

אנו חיים בתקופה בה אנשים חושבים אחרת ומתנהגים אחרת. ההתפתחות היא איטית יחסית, אך עדיין ניתן לראות שאנשים מבינים יותר את האפשרויות הרבות שיש להם בפתירת הבעיות. כמובן שיש לכך עוד השלכות נוספות, כמו מוסד הנישואים, שמבחינה סטטיסטית בישראל הוא אינו נמצא בתקופה הטובה ביותר שלו, אך אנשים מצד שני מדברים על זוגיות ועל מערכות יחסים בשפה אחרת, מודרנית יותר, מכילה יותר, פתוחה יותר. השיח הציבורי בקרב אנשים רבים מעיד על פתיחות מחשבתית מאוד ליבראלית. מצד אחד אנשים עדיין מפחדים, מתביישים, או כל סיבה אחרת, ללכת ליעוץ זוגי, אך עדיין רבים אחרים הולכים. אמנם אנחנו עדיים חיים בחברה יחסית שמרנית, המקדשת את מוסד הנישואים ואת הזוגיות, עד כדי אובדן המניעים הזוגיים לחלוטין, העיקר שמערכת היחסים לא תתפרק לה, ומצד שני, יש מי שמבקשים ללכת ליעוץ זוגי זאת מתוך הבנה שיש חשיבות מאוד גדולה לזוגיות, למשפחתיות ועוד, וצריך לרכוש כלים כאלה ואחרים על מנת שהשותפות בחיים תהיה טובה יותר, נוחה, נעימה ובונה יותר.

ההתקדמות ממשיכה

עצם ההתקדמות בדרך המחשבה מעידה על כך שאנו מתחילים לחשוב על עצמנו כמי שכן צריכים את העזרה במוסדות החיים השונים. אם אנו חולים אנו צריכים ללכת לרופא, איתו אנו מרגישים בנוח לדבר על הבעיות האינטימיות שלנו. לצד זה, אנו מתחילים להרגיש בנוח ללכת ולדבר על הבעיות הרגשיות שלנו עם פסיכולוג, ועל הבעיות הזוגיות שלנו עם יועץ זוגי. הפתיחות היא חלק מן העניין.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here